Rabu, 1 Jun 2011

KENANGAN DAN KEHIDUPAN

Setiap pertemuan pasti akan diiringini dengan kegembiraan.
Bila kita pikir kita dah jumpe seseorg yg 'betol'
Kite dah cukup bhgia sgt, dah rase kite akn selamanye bersama dia smpai bila2...
Bina angan2 setinggi langit ke7.
Namun, panas yg diharapkan xsmpai ke petang pn. xsmpai tgh hari pn lg ribut petir dh melanda.
Dan akhirnye berlakunya perpisahan tu.
Apa yang pasti, tangisan yg terjadi...
Kenapa bila bertemu kite sambut dgn senyumn terukir dibibir??
bagaimana pn kenapa pulak bile berpisah kite akn mengalirkn air mata??
Semua nih dinamakan KEHIDUPAN.
Begitu juga dgn setiap kelahiran, kite akn smbut dgn tawa kegembiraan
dan tangisan 
Hiba dan sedih pulak mengiringi setiap kematian.
Apa yg tetap tersimpn smpai bila2 tnpa terlupus adalah KENANGAN
Dan sebb ia la, ada yg menderita jiwanya smpai bila2....
Bagi aku,.KENANGAN merupakan sesuatu yg sangt membuat aku bahgia,
Dan aku juga pasti,.kenangn buat aku derita.
Jika ditanya benda apa yg akan aku selamatkn dulu kalau berlaku sesuatu kehilangan???
Dgn yakin aku akan pegang erat pd KENANGAN
Dan kalau ada bertanya apa benda yg akan aku buang sejauh2nye dari hidup aku???
Dan aku pasti yg aku akn campak KENANGAN 2 sejauh yang mungkin agar tidak nmpk dipandangn aku lg.
Agar aku tidak merasa hiba lg akn semua detik2 KENANGAN 2..
Tp ,apa yang pasti aku tidak mahu hidup ditemani KENANGAN dahulu,.
Jika aku still lg hidup dengan KENANGAN, mcm mne aku nk bila KEHIDUPAN yg baru??
So.....selamat tinggal KENANGAN...Kerana kau, aku belajar tentang KEHIDUPAN yang sebenarnya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan